Android

El tema principal d’aquesta setmana sens dubte és el sistema Android, tant per el que a mi respecte com pel que a la vanguardia tecnològica refereix.

Sóc un novato de menys d’una setmana en el sistema Android (tot just fa 5 dies que vaig adquirir-ne el meu primer terminal), així que m’he passat aquesta darrera setmana investigant-ne tot el potencial i seleccionant les millors aplicacions disponibles hagudes i per haver. Definiré el meu procés fins al moment amb una sola paraula : Desbordat ! Pel que he pogut experimentar en aquest breu temps, l’enorme quantitat d’informació i diversitat que existeix vers aquest sistema, m’absorvirà tal barbaritat d’hores d’anàlisi i investigació domèstica, que ni en les meves més optimes previsions puc arribar a concebir tenir el nivell de coneixament suficient per poder acabar d’ajustar el terminal al meu gust fins d’aquí moltes setmanes.

Per altre banda, i com era impossible que passés desapercebut amb els milions de posts repartits per la blogosfera, ahir va tenir lloc la presentació de HoneyComb, la versió 3.0 del sistema Android, orientat als tablets. Com que de moment ja en tinc prou en investigar el meu smartphone, el tema dels tablets el deixaré per més endavant, però no sense deixa d’aprofitar l’ocasió, veient la repercució mediàtica que ha tingut l’event, per remarcar la gran acceptació del públic en general que està experimentant el sistema Android. En definitiva, l’experiment de google està madurant, i promet moltíssim.

Per altre banda, puc afirmar que estic més que satisfet amb el meu primer contacte amb el món Android. Penso que el tema de la gestió de memòria i els 5 nivells d’execució són una molt bona solució a un sistema dissenyat per l’ús en un smartphone. En un principi em va incomodar la poca flexibilitat (pel meu gust, ja sé que n’hi ha de pitjors) de la interface Sense que utilitzo en el meu HTC, però ràpidament m’he adonat que l’importància del sistema no recau en la interface, sinó en les aplicacions que s’hi fan còrrer, desplaçant la primera a un simple element de cohesió entre l’usuari i les aplicacions.

Haig de dir que no he pogut provar i comparar amb el temps suficient les aplicacions que he descarregat, però de moment puc resumir les configuracions més pràctiques i útils que he trobat en :

  • Configurar el meu reader de rss : en un inici vaig optar per el gReader de google, que funciona de conya, però també (a banda d’altres) he instalat el Pulse, i haig de dir que no acabo de tenir molt clar amb quin dels 2 em quedaré.
  • Instalar una eina de gestió de tasques i un explorador d’arxius i xarxes : En aquest cas, després de provar-ne varis, definitivament em quedo amb el Advanced Task ManagerAstro.
  • Sincronitzar els meus continguts socials : Configurar i instalar les aplicacions oficials de gmail, twitter, facebook, foursquare, i algun que altre widget per utilitzar-les des de l’escriptori comòdament.
  • Instalar el scaner de codis de barra i QR per poder capturar i instalar de forma ràpida aplicacions.
  • He estat buscant també una bona app per grabar i gestionar rutes sobre mapes a partir del gps, però després de provar-ne 4 (My Tracks, Open GPS AndAndo, i Endomondo) cap m’ha convençut. Un company em deia avui que no em preocupés perquè d’aquí poc diuen que n’arribarà un de molt millor.
  • Instalar un gestor de missatgeria com WhatsApp o Beluga.
  • Evidentment també instalar l’aplicació de WordPress per administrar aquest magnífic blog que ara mateix escric.
  • Instalar l’aplicació de Spotify per escoltar i gestionar música.
  • Instalar l’aplicació de Wapedia per poder accedir de forma ràpida i còmoda a la wikipedia en qualsevol moment de conflicte en una conversa.
  • L’aplicació de Youtube m’ha donat alguns problemes, però també considero que és bàsica.
  • I que més dir, de tots els demés millons d’aplicacions que es poden adquirir tals com Google Googles, Tweet Deck, Google SkyMap, Evernote, AngryBirds, etc, etc…

En fi, no acabaria mai, així que de moment us deixo aquesta petita punta d’iceberg sobre la meva experiència en Android. Espero properament poder explicar el rooteig del sistema i comentar amb més detall aquelles aplicacions que més m’agradin.

  1. 03/02/2011 a les 10:44 pm

    Boníssim lo d’accedir a wikipedia enmig d’un conflicte en una conversa xDDD
    Bon article boig

  2. 04/02/2011 a les 8:57 am

    X cert, l’aplicació per als codis de barres ja l’havia provat amb anterioritat i no serveix per res, fa gràcia però és una parida.

  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

Enfilant el camí

Visualitzant el present per construir el futur

El Noguer

Visualitzant el present per construir el futur

Visualitzant el present per construir el futur

